2013. augusztus 31., szombat

Strange Aeons bemutatás 3.rész

Üdv mindenkinek újra!

A mai témánk, mint azt jeleztem, a SA pszichológiája. Mielőtt ebbe belevágnék, egy huszárvágással kitérnék a játék kampánykoncepciójára.

A SA nem egyedi, egyszeri csatákra koncentrál, hanem inkább egy kampánysorozatra. Mivel egy csata kb 45-60 perc (szemben sok más játék 2-3 órájával), így ez könnyedén működik is.

A játék megkülönböztet alap és küldetés scenariokat. Az alapküldetéshez nem kell semmi, csak a két összeállított csapat. A scenario leírása megmutatja a felállást, hogy ki kezd és hogy mi a cél. A szabálykönyv 5 ilyen alapscenariot ír le: Szörnytámadás(itt a Küszöb embereinek egy szörnyet kell levadászniuk), Harc (na vajon...:D), Ereklye megszerzése(hmm..:D), Menekülés a veszélybe(hőseinket bekerítették, és menekülniük kell), Kincsvadászat(ezt sem részletezném :D:D)

Ha egy csatának vége, akkor a küszöb túlélői (már ha nyertek) átkutathatják a helyszínt nyomok (map pieces) után kutatva. Ha ebből elengedőt találtak, ezeket elköltve nyithatják meg a  küldetés scenariokat. Mindegyiknél meg van határozva, mennyi nyomba kerül. (Ezeket a nyomokat nem csak erre lehet használni, hanem speciális ügynökök toborzására is, de erről majd később)
A küldetés scenariok a következők: Testrablók, A különös öregember, Trófeavadászat, Az ördög játszótere, Nyughatatlan halottak, Az ereklye megmentése, Az ügynök megmentése

A küldetés scenariok nagy előnye, hogy itt varázslatokat, ereklyéket is szerezhetnek a jófiúk (lányok) a következő kalandokra.

És hogy miért is vettem előre a kampányok leírását, Mint írtam, a játék ennek kedvez, nem egyszeri csatáknak. Az előző postban említettem, hogy a sérülések között van kisebb sérülés és nagyobb sérülés. Ha valaki kisebb sérülést kap, arra a játékra kiesik, de a következőben simán folytathatja. Ha nagyobb sérülést kap, akkor dobnia kell egy táblázaton a megfelelő módosítókkal, és vagy valami tartós sérülés éri (főképesség módosulást), vagy valamilyen fóbiát kap. Ebből van pár fajta, megfelelő környezetben lép életbe (pl klausztrofóbia: zárt térben komoly negatív hatások érik a karaktert...)

Az őrület másik fajtája az időleges őrület, ami a játék közben jön elő. Ha a karakter olyan ellenféllel találkozik ami nem evilági, vagy hatalmas félelmet, rettegést kelt, vagy egy barát 5 " -en belül elbukik, vagy 5"- en belül 3 ellenség van, de barát nincs, varázslatot használ, vagy ő az utolsó a csapatból, akkor elszántságot kell dobni és ha nem sikerül, akkor időleges őrület uralkodik el rajta. ilyenkor a karakter lehet dermedt, katatón, menekül, vagy őrjöngeni kezd. Ezt egy táblázatból kell kidobni. A poén az, hogy ez minden emberi modellre áll, nem csak a jófiúkra, hanem akár a gonosz kultistákra is :D:D

Na még egy pár szó a "sereglistákról" is:
Két oldal van a játékban, a Küszöb ügynökei és a gonosz erők. Kezdésből mindkét oldal 15 pontból rakja fel erőit. a küszöbnél alapvetően 3 lehetőség van:
Karakter (5 pont): Ő a főszereplő. Ha meghal, akkor a kampánysorozat véget ér. Belőle csak egyet lehet venni.
Ügynök (2 pont): A segítők
Civilek (1 pont): A gyalogok a sakktáblán
Ha marad pont, abból felszerelés vehető a figuráknak. Képzettségeket nekik venni nem lehet kezdésből, hanem a kampányok között fejlődhetnek, így emelkedik az összpontszám. ha egy ügynök vagy egy civil meghal, akkor a felszabadult pontértékben új tag toborozható, vagy, ha már van a csapatnál nyom (map pieces), akkor azon vehető speciális ügynök is, mint például antikvárius, orvos, robbantási szakember, stb.

A negatív oldal szereplői nem fejlődhetnek, viszont már a scenario megalkotásakor vehető nekik képzettség és felszerelés 8már ha tudják használni, mert van kezük:D:D)
Több fajta Lurker van:
Emberek: kultisták, kultista főpapok, őrültek
Emberszerűek: ghoulok, mélyésglakók,dagoniták (kígyóemberek),
Bestiák:vérfarkas, shoggot,
Élőhalottak: zombik, múmiák
Démonok:itt csak egy példát emelek ki: Nagy Öreg:D:D:D

Persze nem soroltam fel mindent, de nekem fájó pont, hogy a kedvenc lényeim, a Mi-Go-k hiányoznak!!! Szomorú....
A démonokról annyit, hogy azokat nehéz játékba hozni, csak speciális scenarioban lehet és ott is idézni kell, de ha egyszer megjön, akkor a scenario kb el is dölt...

A felszerelést nem eresztették bő lére, van egy oldalnyi fegyver(de van Tommy gun :D:D:D), és még néhány egyéb tárgy, olyanok mint a szent könyv (Biblia, ilyesmi), ostor (Ha valaki Indiana Jonest akarna játszan, hisz ez mégiscsak egy pulp játék), vagy a kedvencem a szűk csizma (egy elszántság dobás automatikusan sikerül egy csatában, mondván, hogy annyira szorít, hogy az embernek kisebb dolga is nagyobb annál, hogy megijedjen:D:D)

A képzettségek arra valóak, hogy a képességeket módosítsák adott szituációkban. Például egy két emberes fegyvert (.30-as géppuska) egyedül használ, vagy jobban tud dinamittal robbantani, közelharcban kitérhet, ugyanez lőfegyveres harcban, vagy képes idegen nyelveket olvasni (előfeltétele a varázslásnak), inspirálja a többieket(más használhatja az ő elszántságát), stb. Van egy halom, annyi az érdekes benne, hogy a komolyabb képzettségeknél le van írva, milyen képzettségnek kell már meglennie, hogy a karakter felvehesse. Mindenesetre a képzettségeknek köszönhetően változatossá és árnyaltabbakká lehet tenni a karaktereket.

Varázslatok. Kezdésből max néhány Lurkernek lehet, de olyan sok pontból, hogy szinte biztos senki nem költene rájuk. A Küszöb emberei a kampányokban található könyvekből tanulhatnak varázslatokat,de egy varázslatot csak egyszer lehet elmondani, utána a karakter elfelejti. A varázslatokat két részre osztják: alap  és gonosz varázslatok. Az alapokban átkok, áldások, vakítás és kisebb ellenfél (bestia, élőhalott) irányítása van (itt ténylegesen átveszi a célfigura irányítását a játékos, de cserébe a saját figurái védetlenek lehetnek, tekintve, hogy a körben csak egy figuráját aktiválhatja. Ilyenkor a varázsló az aktív de a saját akcióit használja fel az irányításra...)
A gonosz varázslatok lényegesebben keményebbek, de ehhez a küszöb emberei elég nehezen juthatnak hozzá: itt vannak a komolyabb sebző varázslatok és a területre hatóak (amiktől inkább megőrülnek a célpontok, nem sebződnek) és az emberek irányítása is (mint fent, csak emberekre működik)

Nos hát a végére értem a Strange Aeons kivesézésének. Nekem roppantul tetszik ez a játék. Látszik rajta, hogy egy játékos írta, szívét-lelkét beleadva, nem pedig egy profitorientált cég. Mondhatjuk, hogy egyszerű, meg ilyesmi, de nekem, mint írtam is, ez azért is tetszik, mert nincs elbonyolítva. És ez így jó:D:D

Na, mára ennyi, legközelebb a játékhoz használható hivatalos SA és az alternatív figurákról lesz egy rövid szösszenet:D:D(Hátha addigra az angolok el is küldik őket és nem netes képekkel kell teletömni a postot:D:D)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése