2013. augusztus 26., hétfő

Strange Aeons bemutatás 2.rész

Tehát a harc...

 Mit ne mondjak, Viknek a lentiekben igaza volt, nincs túlbonyolítva (ez az egész játékra igaz), de nekem ebben van a bája a rendszernek, nincs is annál rosszabb, amikor egy-egy játék fele szabálykönyvbújással és értelmezéssel megy el. Persze, mondhatjuk, hogy többet kellene játszani, ilyesmi, de ez Gyöngyös, nem Pest, itt évi 2-3 játékalkalom az átlag (főleg a lányok születése óta...)

Nah, kanyarodjunk vissza a SA-hoz (mielőtt még valaki kötözködne, nem Sturmabteilung..:D:D).
Szóval a harc...

Közelharcot úgy lehet kezdeni, hogy az egyik akciónk a körben egy roham akció lesz. Ez akkor is így van, ha a figurák már talpkontaktban vannak. Szóval a roham egy mozgás, aminek a végén, ha odaér az ember (figura, de nem akartam ennyiszer szóismételni...) jön a közelharc.

Minden résztvevő dob a támadás (A) képességének megfelelő számú kockával, veszik a legnagyobb eredményt, hozzáadják az esetleges közelharci módosítókat, és akié nagyobb az talált. Amennyivel nagyobbat dobott a győztes, annyi kockával fog sebezni,  persze az esetleges sebzésbónuszok hozzájönnek. Ha a támadásdobásnál a számok egyenlőek lettek, akkor az eredmény döntetlen, a következő körben folytatódik a közelharc, de még a figurák kijelölése előtt...

A lőfegyveres harc esetén az ember (figura) kijelöli a célt, leméri a távolságot, ellenőrzi a LOSt (azaz a szokásos...), majd annyi kockával dob, amennyi a fegyver gyorsasága (rate). A célszám a figura saját ügyessége. Ha van fedezék, akkor a célpont mentőre jogosult, ez pont ugyanolyan, mint a 40Kban. Minden sikeres dobás egy sebzés, dobunk a fegyver sebzésével plusz az esetleges módosítók és kész...

Maga a sebzés úgy néz ki mind a két esetben, hogy ha a sebzésdobás egyenlő vagy nagyobb a célpont egészségével (CON), akkor kapott egy sebet. Ha az így bekapott seb miatt elfogy a sebpont (W), akkor dobni kell egy sebzéstáblázaton annyi módosítóval, amennyivel több volt a sebzés, mint az egészség. 4 eredmény lehetséges:
Kábult - face up állapot
Ájult - face down állapot
Kisebb sérülés - kiesett a játékból
Nagyobb sérülés - kiesett a játékból.

A fentiek mutatják, hogy figura akár 0 sebbel is vígan rohangászhat, csak nagyon sérülékeny.

Maga a harcrendszer ennyi, gyors és pörgős. Persze vannak még extra szabályok (shotgun, páncélok, kritikus sérülések, etc) de ezek kb 3 mondatban le vannak írva, roppant érthetően.

Nah, mára ennyit... legközelebb pár mondat a pszichológiáról, a "sereglistákról", ha belefér még a képzettségekről és a felszerelésekről....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése