2013. augusztus 25., vasárnap

Strange Aeons bemutatás 1.rész

Kezdjük a könyv kinézetével. A könyv 75 oldal, spirállal lefűzött. Ez roppant szerencsés, mert nem esik lapokra.





A fedőlap és az oldalak is vastag, strapabíró papírból készültek, hasonló az IMPETVS szabálykönyvhöz, csak még minőségibb alapanyagból.

Az oldalak pergamenszerű hátteret kaptak, és belül legtöbbször fekete-fehér rajzok, illetve szépia hatású fényképek vannak.

A könyv fejezetekre oszlik:
12 oldalnyi szabály, 1 oldal spec. szabály, 20 oldalnyi "sereglista", azaz a játszható karakterek és az ellenfelek gyűjteménye, 12 oldal a felszerelésekről, a képzettségekről és a mágiáról, 13 oldal scenario és6 oldalnyi leírás egy példajátékról, ami roppant hasznos, tekintve, hogy sok dolgot ez letisztáz. Nem is értem, hogy más szabálykönyvekbe miért nem tesznek ilyet, ez nagyban megkönnyítene néhány szabályértelmezést

No ennyit a külcsínről, jöjjön a beltartalom:

1920. szeptember 1-én Woodrow Wilson, az USA elnöke létrehozott egy elit kormányügynökséget, a Küszöböt (Treshold), aminek célja a világot fenyegető okkult erők megfékezése. Ennek apropója az volt, hogy a Fekete Kecske kultusza (így magyarul nekem ez hülyén hangzik, de a Cult of the Black Goat jobb :D) sikertelen merényletet kísérelt meg ellene.

Szóval az egyik fél ennek az ügynökségnek az embereit míg a másik természetesen gonosz erőket (Lurkers) irányítja ebben a skirmish játékban.

A szabályok egyszerűek, de minden vélemény szerint jól kiegyensúlyozott a játék. A SA csak d6-ot használ, és egy oldalnak max 3-10 figura kell, és a játéktér 2'X3' csupán!

Minden figurának 6 jellemzője van:
M - mozgás
Dex - ügyesség, ez adja meg a célzás pontosságát lőfegyveres harcban
Con. - egészség, a sebzéstűrő képesség
A - támadás, megmutatja, hogy közelharcban hány kockával kell támadni. Poén, hogy mindig csak a legmagasabb értéket kell használni a dobott kockákból.
W - sebek, mennyi sebzést bír ki az adott modell, érdekesség, hogy ha 0-ra ér, sem hal meg a modell, hanem egy táblázaton dobni kell, hogy mi történik vele.
Res. - elszántság, ellenállás az őrülettel szemben

Ezen kívül a karaktereknek vannak még képzettségeik és felszerelésük. Ezeket a szabályok szerint a seregösszeállításkor vehetjük meg nekik a szabályok szerint.

A kör úgy néz ki, hogy hogy az egyik játékos kijelöl a körében egy modellt és az két akciót hajthat végre, majd a másik játékos jön a saját körével. Ennyi. A példajátékban is benne van, nem kell minden figurával akciózni, lehet, hogy több körig mindig ugyanaz a modell lesz kijelölve. Van egy olyan képzettség ugyanakkor (a "Command", ami max egy modellnek, a vezérnek lehet egy oldalon), ami azt teszi, hogy a saját körében, ha használják, akkor két másik modell is aktivizálódik.

Akciók:mozgás, roham, lövés, egyéb (ide értik a varázslást, a spéci felszerelés használatát, etc.) és az állapotváltás. Na ez az ami nekem tetszett. Egy modellnek 3 állapota van:
Normál - bármit tehet
Arccal fel fekszik (face up) - sérüléstől kábult, vagy megdermedt a rémségektől. Ilyenkor védheti magát közelharcban de ennyi.
Arccal lefelé fekszik (face down)- ájult vagy katatón, semmit nem tehet.
Egy akcióba kerül váltani a következő állapotra, azaz, ha valaki katatón lesz, akkor kör végére felállhat, de semmi mást nem tehet, de ha csak ledermedt, akkor felállhat és akár mozoghat vagy lőhet egyet.

Hirtelen ennyi, következőleg a harccal folytatom....

1 megjegyzés:

  1. Kíváncsian várjuk a folytatást :)
    Így eddig kő egyszerűnek tűnik.

    VálaszTörlés